Každá společnost nebo advokát se čas od času setká se smlouvou, která se týká software (IT smlouva). Nejčastější typy těchto smluv si společně představíme a na praktický příkladech si ukážeme, jak z pohledu dodavatele nebo odběratele tyto smlouvy co nejlépe uchopit. Zaměříme se na kritické body k vyjednávání a na přidanou hodnotu, kterou by každá strana měla od smlouvy očekávat.
Ze školení si odnesete typizovaná ustanovení, která můžete ve smlouvách využívat a osnovy, na základě, kterých si můžete kontrolovat, že smlouvy, které máte na stole, obsahují vše podstatné.
Osnova
- Slovníček pojmů v IT z pohledu práva
- Licenční smlouva
- Co je to software z pohledu práva
- Jak správně definovat předmět smlouvy
- Základní licenční modely
- Odpovědnost, záruka náhrada škody
- Ostatní ujednání (uživatelské účty, právo k výstupům a jiné)
- Smlouva o vývoji SW
- Analýza a návrh architektury softwarového řešení
- Software jako předmět smlouvy
- Typy vývoje, projektové řízení
- Akceptační kritéria a akceptační testy
- Odpovědnost za komponenty třetích stran
- Změnové řízení
- Zajištění následné podpory a rozvoje software
- Update, upgrade hotového sw (prevence před „sunsettingem” sw produktu)
- Vady, záruka vs. Service Level Agreement (SLA)
- Smlouva o implementaci
- Řízení implementace
- Požadavky na prostředí/součinnost
- Milníky a akceptace (UAT, akceptační řízení)
- Nakládání s daty
- Vzdálená implementace
- Servisní smlouva (SLA)
- Servisní služby
- Preventivní údržba x reaktivní údržba
- Klasifikace incidentů
- Reakční doba vs. doba pro odstranění
- „sunsettingem” sw produktu
- Výsledky customizace a drobného rozvoje v souvislosti s poskytováním servisních služeb
- Support
- Zpracovatelská smlouva GDPR/ochrana os. údajů
- Závěrečné shrnutí
Čas školení: 8:30 - 15:30
Místo školení bude upřesněno.