Na začátku května 2022 byl vyhlášen rozsudek Nejvyššího soudu, který pravděpodobně otřese základy doručování zaměstnancům. S kolegou Davidem Šupejem ↗ jsme jej analyzovali v novém krátkém formátu podcastu Právo v kostce ↗.
Před analýzou rozhodnutí jsme se Davida zeptali, jak funguje doručování zaměstnanců nyní.
„Nelíbilo se mi, jak bylo doručování zaměstnancům nastaveno před velkou novelou zákoníku práce. Teď už je to o něco lepší,“ připomněl David na úvod podcastu.
„Dokumenty rozdělujeme na dva typy – ty které je potřeba doručovat do vlastních rukou (dokumenty týkající se vzniku, změny, či zániku pracovního poměru), no a pak to jsou všechny ostatní.“
David dále vysvětlit, jakými způsoby je možné v současné chvíli doručovat dokumenty do vlastních rukou: „Nejlépe osobně na pracovišti, no a když to nejde, tak můžu elektronicky,“ dodává.
David v podcastu vysvětlit problém na praktickém příkladu: „Pokud mi zaměstnanec zprávu nepotvrdí nejpozději do tří dnů, no tak nemám doručeno, doručení není účinné. V praxi si tak může e-mail přečíst, ale pokud se mu nelíbí, tak ho prostě nepotvrdí.“
Následně však dodává, že by problém s doručováním mohla vyřešit novela zákona o datových schránkách ↗.
„Bylo by krásné, kdyby v příštích letech dorazilo 19. století do pracovního práva.“
"Zaměstnavatel dal zaměstnanci výpověď, zaměstnanci se to moc nelíbilo. Nakonec to vyřešili dohodou o narovnání. Zaměstnavatel výpověď vytiskl, podepsal statutárními zástupci a e-mailem ji poslal advokátovi zaměstnance. Advokát poděkoval, potvrdil, sdělil že zaměstnanec dohodu akceptuje a dohodu podepsal.“
„Zaměstnavatel následně tvrdil, že k uzavření dohody nedošlo, protože nebyly splněny podmínky zákoníku práce – mělo být doručeno do vlastních rukou [nechtěl, protože součástí bylo také mj. odstupné].“
To se dozvíte v našem podcastu, který si můžete poslechnout zde: