Chápeme, že právo a právní oblasti nejsou něco, co by si člověk chtěl studovat po večerech. A je úplně normální, že při svém podnikání ani nevíte, jaké dokumenty, nebo právní služby potřebujete. Vyberte si oblast a my vám ukážeme, co je potřeba řešit.
Chcete se naplno věnovat vývoji, ale právo vám háže klacky pod nohy? Nebo si nejste jistí, co vše musíte mít jako vývojář vyřešeno? Právních úskalí spojených s vývojem software není málo. Od jejich řešení jsme tady ale my.
A navíc rozumíme vašemu jazyku. Když nám řeknete, že vyvíjíte agilně, zeptáme se na projektové řízení. Pokud u nás poptáte servisní smlouvu, bude nám jasné, že nechcete opravit auto. A když zmíníte open-source, hned půjdeme po konkrétních licenčních podmínkách. IT právem totiž žijeme. Naše smlouvy si se software rozumí. Svěřte své know-how, byznys a data a do péče profíkům na IT právo. Kontaktujte nás ↗ a my vám přesně řekneme, co budete potřebovat.
Agile nebo waterfall? Hybridní týmy nebo bodyshopping? Rámcová nebo jednoduchá smlouva? S námi budete mít jasno! A taky srozumitelnou a neprůstřelnou smlouvu. I ve veřejném sektoru.
Incidenty, reakční doby a vznášení požadavků. Jak správně nastavit jejich fungování, ale také následky nedodržení, je zásadní otázkou pro dlouhodobou podporu software.
SLA (neboli service level agreement) by měl mít každý, kdo řeší provoz SaaS, PaaS, IaaS i jiných as a service řešení. A to i v případě, kdy je provoz řešen formou subdodávky třetí strany.
Nikdo nechce, aby spolupráce naplňovala definici švarcsystému. Vztah mezi vývojářem a dodavatelem je proto potřeba uchopit správně. Společně nastavíme pravidla tak, abyste se do podobné situace nedostali.
Každá IT smlouva řeší převod IP, proto je důležité stát na pevných základech. Máte správně nastavené smlouvy s dodavateli? Máte logo? Má logo váš software? Nezapomeňte si zkontrolovat, jak je na tom vaše IP.
Do rejstříku jste založili zakladatelské dokumenty, ale dále už to moc neřešíte. Nebo čekáte vstup investora a chcete zkontrolovat nastavení korporátní struktury, společenskou smlouvu či dohodu se společníky?
Nastavení vztahu mezi správcem osobních údajů (objednatelem) a zpracovatelem osobních údajů (vývojářem) v souladu s náležitostmi dle čl. 28 GDPR.
Zhodnocení nastavení GDPR dokumentace a procesů u správce či zpracovatele osobních údajů, včetně správné implementace.
Dokument, kterým informujete další osoby, jak zpracováváte jejich osobní údaje, co vás k tomu opravňuje či komu jsou osobní údaje předávány.
Na přetahování zaměstnanců a kontraktorů narazíte poprvé. Příště už chcete být připraveni. Nejste první, kdo se ptá, co je no-poaching dohoda a jak ji férově a transparentně uvést do praxe.
Pomalu se stává standardem spolupracovníkům nabídnout podíl na společnosti. Poradíme vám, jak správně implementovat opční programy, zda zvolit virtuální podíly, i jak nastavit konkrétní podmínky.
Občas je potřeba evidovat si správně čísla a vést účetnictví. Ani právník neví všechno. Od toho však máme naše skvělé partnery. Naše partnerská účetní kancelář je tady od toho, aby vám pomohla s účetnictvím a daněmi.
Pokud jste provozovatelé *aaS řešení (například Software as a Service), může se na první pohled zdát, že máte stejné povinnosti jako běžní vývojáři. Ale není tomu tak. Jelikož je software poskytovaný jako služba, mění se i rozsah podmínek, pravidel a povinností, které se na vás vztahují. Pojďte se tedy společně podívat, co je potřeba mít vyřešeno.
Základním dokumentem, který budete potřebovat, jsou podmínky užívání vašeho řešení. Pomůžeme vám nastavit správný cenový model, odpovědnost za obsah a další věci, které se s vašim řešením pojí.
SLA vám garantuje určitou úroveň této služby, například garantovanou časovou dostupnost, cenu nebo výkonnost. Pokud provozujete *aaS řešení, určitě nezapomínejte na to mít nastavené SLA.
Incidenty, reakční doby a vznášení požadavků. Jak správně nastavit jejich fungování, ale také následky nedodržení, je zásadní otázkou pro dlouhodobou podporu software.
Nezapomeňte take na vztah s vývojářem, který vám řešení pomáhá vyvinout, právě prostřednictvím smlouvy. Nesmí jít o švarcsystém, ale musí dojít k úplnému převodu práv k software.
Součástí *aaS řešení bývají také činnosti zpracování osobních údajů. Například uložení osobních údajů u externích poskytovatelů cloudového úložiště. Nezapomeňte si tedy správně nastavit GDPR.
Nezapomeňte také na to, že musíte všechny uživatele, kteří využívají váš software náležitě informovat o tom, jak nakládáte s jejich osobními údaji. K tomu slouží zásady ochrany osobních údajů.
Každý e-shop má před sebou obrovskou výzvu. Musí se vypořádat se spotřebitelským právem. V čem je to tak specifické? Zákony totiž většinou stanovují konkrétní pravidla, jak má vypadat dokumentace a informování spotřebitelů. Neexistuje tak taková smluvní volnost, jako v případě B2B vztahů.
Kdo je vlastně tím spotřebitelem? To je každý, kdo na vašem e-shopu nakupuje pro vlastní potřebu (nikoliv pro podnikání).
Informační dokument, ve kterém informujete, jak nakládáte s osobními údaji svých zákazníků, návštěvníků e-shopu apod.
Pokud využíváte služeb externích dodavatelů, kteří mimo jiné zpracovávají osobní údaje, nezapomeňte s nimi uzavřít zpracovatelskou smlouvu.
Pokud prodáváte zboží, musíte mít jasně nastavena pravidla placení, reklamací, možností odstoupení od smlouvy a další práva a povinnosti.
Chcete váš e-shop podpořit marketingově přes influencery? Pohlídejte si, že nebudou propagovat konkurenční výrobky a služby. A také si dobře nastavte pravidla cen, plateb, rozsahu příspěvků apod. Smlouvu o spolupráci s influencerem rádi nachystáme.
Když se řekne "zaměstnavatel", každý si hned vybaví zákoník práce. Ten je určitě hodně důležitý, ale jako zaměstnavatelé máte těch poviností opravdu hromadu! Od správného nastavení ochrany osobních údajů, přes správné nastavení společnosti, až po dobře nastavené smlouvy se zákazníky, které reflektují to, jak fungujete jako zaměstnavatelé.
Pokud se vám nic nechce číst a chcete dostat jednoduchý přehled pro zaměstnavatele, napište nám.
Pracovní smlouva, dohoda o provedení práce, dohoda o pracovní činnosti. Tyto dokumenty pro vás nachystáme a probereme nejlepší způsob.
Připravíme nebo zrevidujeme potřebnou dokumentaci, ať už se na přidělení zaměstnanců dohodnete s kýmkoli.
Home office se těší stále větší oblibě, zaměstnavatelé by však neměli zapomínat na jeho správné nastavení. Nachystáme pro vás dohodu o home office.
Nezapomeňte své zaměstnance informovat o tom, jak nakládáte s jejich osobními údaji. Protokoly Úřadu pro ochranu osobních údajů ukazují, že právě zaměstnanci jsou častým důvodem zahájení kontrol.
Se zaměstnanci se pojí také hodně administrativy z pohledu účetnictví a daní. Barviček, které mají různé formuláře, je opravdu hodně. Ani my je neznáme přesně, proto máme partnerskou účetní kancelář!
Nejste si jisti, zda vyvinutý software patří vašim zaměstnancům nebo vám? Můžete jej licencovat? Nebo se obáváte, že vám zaměstnanec uteče s miliónovým nápadem a chcete tomu předejít?
Věta, kterou slýcháme často a vždy se snažíme vysvětlit, že to opravdu není dobrý nápad. A upozorňovali jsme na to i v jednom ze svých podcastů, který jsme věnovali startupům a právu. Chápeme, že na začátku podnikání nejsou peníze, ale šetřit na právu se určitě nevyplácí. Už jen z toho důvodu, že případný investor by mohl mít se špatně právně nastaveným startupem problém.
Jaké věci je potřeba prioritně řešit, je však velmi individuální. Proto se na nás neváhejte obrátit, my vám poradíme, co je tou nejzásadnější oblastí, kterou musíte mít vyřešenou.
První krok vždy vede k tomu, že si vyberete správnou právní formu. Určitě to není ta nejdražší položka, je to poměrně rychlé. Hlavně si vyberte správnou právní formu. I s tím vám poradíme.
Nastavte si dopředu, jaký je vztah mezi společníky. Předejdete tím dopředu zbytečným problémům. Navrhneme a společně s vámi prodiskutujeme znění takové dohody, abyste byli připraveni na vše.
Udržet si dobrého pracovníka je v dnešní době opravdu oříšek. Jako startup většinou nemáte finance, které může nabídnou obrovský korporát. Za to však můžete mít nápad v hodnotě miliard, tak se podělte.
Vstup investora je velkým milníkem a úspěchem na cestě společnosti. Pomůžeme vám nastavit mechanismus transakce i smluvní dokumentaci ke spokojenosti všech zúčastněných. Pojmy jako Term Sheet, Shareholders Agreement, Investment Agreement, Sharepurchase Agreement, nás nezaskočí. Umíme zajistit kompletní Due Diligence společnosti ať už z pozice investora či jako přípravu na investici z pozice cílové společnosti. Zároveň jsme připravení posadit se společně s vámi k vyjednávacímu stolu!
Realitní kancelář se vám rozběhla, máte tolik poptávek, prohlídek, že už nestíháte věnovat pozornost tomu, zda kupní a rezervační smlouva odpovídá všem právním požadavkům. Nebo po vás klienti při každém podpisu chtějí vědět, proč je ve smlouvě nějaké ustanovení, kterému úplně nerozumíte. Přesně v takovou chvíli se vám může hodit naše pomoc.
Nevíte, co vše musíte jako realitní kancelář řešit? Napište nám a my vám vše vysvětlíme.
To je základ každé dobré realitní kanceláře. Může vám ulehčit vyjednávání, přinést spokojené klienty a hlavně klid ve vaší duši, že je vše dobře nastaveno. Pro své klienty tedy vždy připravujeme smlouvu na míru, do které promítneme jejich požadavky.
Provádíme důkladnou revizi smluvní dokumentace a upozorňujeme klienta i na všechna rizika a jejich možné důsledky v případě, že nejsou řešena. Pokud tedy chcete pouze zkontrolovat, zda jsou vaše smlouvy OK, jsme tady pro vás.
Pro realitní kanceláře poskytujeme právní servis po celou dobu trvání zakázky. Přizpůsobujeme se zejména tomu, že naším klientem je realitní kancelář, v jejímž zájmu je, aby obchod řádně proběhl. Samozřejmostí je zajištění podpisů smluv na pobočce realitní kanceláře nebo u nás, včetně zastoupení v katastrálním řízení tak, aby klienti realitní kanceláře měli co nejméně starostí a mohli se těšit z úspěšného obchodu.
Komunikace s úřady není pro řadu lidí něco, co by vyhledávali. Řízení jsou často velmi formalizovaná, a i sebemenší chyba, která se v dokumentaci pro úřady objeví, může mít dalekosáhlé důsledky. Jsme připraveni v řízení klienty zastoupit tak, aby vše proběhlo hladce a co nejrychleji. Jsme však schopni pomoci i v případě, že vše hladce neprobíhá a vždy klientovi poradíme nejlepší postup.
Často se na nás obracejí společnosti, které potřebují komplexně nastavit „právní věci“. Těch může být ve společnosti opravdu hodně. Od GDPR dokumentace, přes smlouvy pro nabízené produkty, nastavení zaměstnanců až po základní korporátní záležitosti. Se vším vám umíme pomoci.
Protože právních oblastí a dokumentů může být opravdu hodně, neváhejte nám napsat ↗ a vše probereme individuálně.
Pracovní smlouva, dohoda o provedení práce, dohoda o pracovní činnosti. Nezapominejte uzavírat se svými pracovníky ty správné smlouvy.
Spolupráce na IČO zní jako skvělá věc nejdéle do té doby, než přijde kontrola inspektorátu práce spolu s pokutou za nelegální zaměstnávání.
Chcete, aby vaši zaměstnanci pracovali z domu? A víte, co všechno k tomu musíte mít nachystáno? My ano, tak se nám ozvěte a společně to dáme dohromady.
Nezapomínejte informovat. Jak své zaměstnance, tak své zákazníky, dodavatele, návštěvníky stránek. Prostě každého, o kom zpracováváte osobní údaje.
Využíváte externí dodavatele, kteří zpracovávají osobní údaje? Sami jste v pozici tzv. zpracovatele? Poté nezapomeňte uzavřít zpracovatelskou smlouvu.
Máte vyhotoveny procesy nakládání s osobními údaji? Víte jak evidovat záznamy o činnostech zpracování? Co děláte v případě bezpečnostního incidentu?
Chcete se chránit vůči případným rizikům? V rámci daňových analýz trhů nastavujeme vhodné korporátní a holdingové struktury, a to jak v tuzemsku, tak i v zahraničí ve spolupráci s partnerskými advokátními kancelářemi.
Chcete motivovat své zaměstnance a pracovníky a hledáte inovativnější cestu, než jen pouhý týden dovolené navíc? Zkuste například ESOP nebo jiné programy participace zaměstnanců. S přípravou podmínek vám moc rádi pomůžeme.
Činnost společnosti s sebou nese každoroční povinnosti – vedení účetnictví, svolání a realizace valné hromady (nebo mimořádné), smlouvy s jednateli, povinný zápis v evidenci skutečných majitelů. Se všemi těmito záležitostmi vám umíme pomoc.
Nezapomínejte uzavírat smlouvy se svými zákazníky, ať už prodáváte cokoliv. Smlouva se bude lišit dle toho, kdo je vašim zákazníkem a co prodáváte.
Zájmy investora a představitelů společnosti, do které se chystá investovat, se v mnohém rozcházejí, ale i v mnohém shodují.
Známe pohled z obou stran. Ať už proto stojíte na jakékoliv straně barikády, jsme připraveni smysluplně „bojovat“ za vás a vaše zájmy tak, aby se podařilo dosáhnout nastavení vhodného pro obě strany. Úspěšný investiční „boj“ má totiž skončit spokojeností a trvalou a produktivní spoluprací všech zúčastněných.
Základem povedené investice je dobře nastavená investiční dokumentace. Pomůžeme vám vše dobře nastavit a provedeme vás celou investicí.
Nezapomeňte si před provedením investice udělat dostatečnou prověrku společnosti. Je totiž potřeba zkontrolovat, v jaké kondici se společnost nachází.
Společníci by si mezi sebou měli nastavit práva a povinnosti. Pokud vám něco říkají pojmy jako drag along či tag along, tak se řeší právě v této dohodě.
Ať už provozujete soukromou ordinaci, jste zubaři, plastičtí chirurgové, praktici, existuje mnoho právních výzev, se kterými se musíte popasovat. Vaše odvětví patří k těm, které jsou velmi přísně regulovány. Dopadají na vás předpisy, jako je zákon o zdravotních službách, o specifických zdravotních službách, zákon o zdravotních pojišťovnách, zákon o ochraně veřejného zdraví a spousty dalších. Právo tak musíte řešit od samotného začátku vaší lékařské praxe, přes její provoz, až po případné ukončení nebo vzniklé spory.
Náš tým ↗ specializovaný na zdravotnické právo vám pomůže zorientovat se v předpisech, digitalizovat vaši lékařskou praxi, úspěšně vyřešit telemedicínu, prostě být o krok napřed před konkurencí.
Získali jste potřebnou atestaci a teď přemýšlíte, co dál? Pokud se rozhodujete založit vlastní ordinaci, nezapomeňte, že budete potřebovat potřebná oprávnění, smlouvy s pojišťovnou, dobře nastavenou interní dokumentaci. Rádi pro vás vše zařídíme a vy se můžete věnovat tomu nejdůležitějšímu - pacientům.
Možná nechcete “stavět na zelené louce”, ale rádi byste již koupili existující ordinaci. Výhodou bezesporu je, že v takovém případě není potřeba získávat potřebná oprávnění pro poskytování lékařských služeb a uzavírat smlouvy s pojišťovnou. Celým procesem koupě vás rádi provedeme.
Dobře vedená zdravotnická dokumentace je základem pro předcházení sporů s pacienty, a také předpokladem pro její digitalizaci. Společně nastavíme takový proces vedení zdravotnické dokumentace, který bude neprůstřelný. A na konci proškolíme váš personál, abyste byli v suchu.
Máte už v rámci své lékařské praxe existující zdravotnickou dokumentaci, ale teď se perete s tím, jak probíhá archivace zdravotnické dokumentace, zda v ní máte všechny povinné náležitosti nebo se vaši pracovníci v procesech ztrácejí? Rádi se na vaši dokumentaci podíváme a vše upravíme.
Strašákem všech lékařů je stále rostoucí procento sporů, které se týkají náhrady škody a nemajetkové újmy. Pokud má pacient pocit, že byl poškozen, může po lékaři nebo jiném zdravotnickém pracovníkovi požadovat náhradu újmy. Ne vždy však na straně lékaře dojde k pochybení. Rádi vás v případném sporu zastoupíme.
Možná se právě nacházíte v situaci, kdy chcete svou lékařskou praxi pověsit na hřebík, ale zároveň zachovat svou ordinaci. Nebo ji naopak chcete pronajmout a nevíte, co vše budete muset zajistit. Rádi vás prodejem či pronájmem vaší ordinace provedeme.