Počítačové programy jsou dnes klíčem úspěšnému businessu. Pomáhají nám pochopit data která máme, nastavit procesy, ulehčují nám práci anebo naopak na nich stojí celý náš business. A protože je pro nás software v dnešní době klíčový, zaslouží si jeho vývoj, nákup i prodej dobře nastavené smlouvy. Smlouvy, které s minimem právničiny zajistí, že během celé transakce nebude nikdo tápat v tom, kdo komu měl co dodat, co to mělo umět a jakou formou se za to mělo zaplatit a co dělat, když se něco nepovede. Pro každou stranu smlouvy jsou klíčová jiná ustanovení, společně si tedy projdeme nastavení transakce jak z pohledu dodavatele, tak z pohledu odběratele. Zaměříme se na základní body k vyjednávání a řekneme si, kde lze a kde nelze protistraně uhnout.
Osnova
- Smlouva o analýze a návrhu architektury řešení
- Účel analýzy
- Realizace analýzy a zásahy do prostředí objednatele
- Interviews, Prototyping, Use-cases
- Vývoj software
- Vymezení předmětu smlouvy
- Typy vývoje a jak je uchopit ve smlouvách (waterfall, agilní vývoj, modifikace)
- Akceptační kritéria a specifikace software
- Vady software, záruka a odpovědnost
- Zajištění následné podpory a rozvoje software
- Licence k softwarovému dílu
- Nezbytná ujednání v licenční smlouvě
- Další metody licencování software (SaaS, PaaS, IaaS)
- Použitelné free and open-source modely
- Uživatelské účty, zabezpečení
- Smlouva o implementaci
- Předmět smlouvy, základní požadavky na prostředí a součinnost
- Řízení a milníky implementace, akceptace
- Smluvní úprava vzdálené implementace
- Servisní smlouva (SLA)
- Preventivní údržba x reaktivní údržba
- Reakční doba vs. doba pro odstranění
- Standardy garantované dostupnosti
- Požadavky na provozní prostředí
- Povinnost aktualizací vs. zákaz aktualizací provozního prostředí
- Prevence před „sunsettingem” sw produktu
- Výsledky customizace a drobných úprav
Čas školení: 8:30 - 15:30
Místo školení bude upřesněno.