The event has already taken place

Software – od vývoje po nákup

09.04.2020 Brno CZK 4,900 + VAT

Počítačové programy jsou dnes klíčem úspěšnému businessu. Pomáhají nám pochopit data která máme, nastavit procesy, ulehčují nám práci anebo naopak na nich stojí celý náš business. A protože je pro nás software v dnešní době klíčový, zaslouží si jeho vývoj, nákup i prodej dobře nastavené smlouvy. Smlouvy, které s minimem právničiny zajistí, že během celé transakce nebude nikdo tápat v tom, kdo komu měl co dodat, co to mělo umět a jakou formou se za to mělo zaplatit a co dělat, když se něco nepovede. Pro každou stranu smlouvy jsou klíčová jiná ustanovení, společně si tedy projdeme nastavení transakce jak z pohledu dodavatele, tak z pohledu odběratele. Zaměříme se na základní body k vyjednávání a řekneme si, kde lze a kde nelze protistraně uhnout.

Osnova

  • Smlouva o analýze a návrhu architektury řešení
    • Účel analýzy
    • Realizace analýzy a zásahy do prostředí objednatele
    • Interviews, Prototyping, Use-cases
  • Vývoj software
    • Vymezení předmětu smlouvy
    • Typy vývoje a jak je uchopit ve smlouvách (waterfall, agilní vývoj, modifikace)
    • Akceptační kritéria a specifikace software
    • Změnové řízení
    • Vady software, záruka a odpovědnost
    • Zajištění následné podpory a rozvoje software
  • Licence k softwarovému dílu
    • Nezbytná ujednání v licenční smlouvě
    • Licenční modely
    • Další metody licencování software (SaaS, PaaS, IaaS)
    • Použitelné free and open-source modely
    • Uživatelské účty, zabezpečení
  • Smlouva o implementaci
    • Předmět smlouvy, základní požadavky na prostředí a součinnost
    • Řízení a milníky implementace, akceptace
    • Smluvní úprava vzdálené implementace
    • Nakládání s daty
    • Odpovědnost
  • Servisní smlouva (SLA)
    • Servisní služby, Support
    • Preventivní údržba x reaktivní údržba
    • Klasifikace incidentů
    • Reakční doba vs. doba pro odstranění
    • Standardy garantované dostupnosti
    • Požadavky na provozní prostředí
    • Povinnost aktualizací vs. zákaz aktualizací provozního prostředí
    • Prevence před „sunsettingem” sw produktu
    • Výsledky customizace a drobných úprav 

Čas školení: 8:30 - 15:30

Místo školení bude upřesněno.