Koupě, prodej i darování nemovitosti je okamžik, který může zásadně ovlivnit život. V kanceláří si tuto skutečnost uvědomujeme a naší prioritou je provést klienty celým procesem bezpečně, rychle a s pochopením. Kupní smlouvu s úschovou jsme schopni podle náročnosti připravit za částku 7-8 tisíc bez DPH, a to do DVOU pracovních dnů! Pojďte se tedy s námi podívat, jak u nás probíhá prodej nemovitosti:
Jakým způsobem naši advokátní kancelář oslovíte, je na vás. Napište nám na Facebooku, LinkedInu, na emailovou adresu office@sedlakovalegal.com, zavolejte na telefonní číslo +420 733 555 958, nebo se zastavte osobně. Váš případ si vezme na starost jeden z našich kolegů z oddělení civilního práva. Ten s vámi probere základní informace, cenovou nabídku naší advokátní kanceláře a vaše specifická přání či vaše otázky. Váš případ bude řešit po celou dobu, proto se na něj neváhejte kdykoliv obrátit.
V případě, že budete s cenovou nabídkou souhlasit, obratem vám zašleme formulář, abychom mohli správně nastavit kupní smlouvu. Pokud však preferujete předat nám veškeré informace osobně nebo se chcete stavit na kávu a poznat se blíž, budeme moc rádi.
Po vyplnění formuláře zahájíme přípravu smlouvy. Standardně ji zpracováváme do dvou pracovních dnů. Neváhejte nás však kontaktovat, i když příprava vaší smlouvy „hoří“. Vynasnažíme se udělat, co bude v našich silách. Prioritou číslo jedna je pro nás preciznost a s tím spojená bezpečnost smlouvy, a proto všechny smlouvy vždy připravují a čtou minimálně dva právníci.
V dohodnutém termínu vám k náhledu zašleme připravenou smlouvu. Pokud budete mít jakékoliv připomínky či dotazy, budeme vám plně k dispozici. Smlouvu upravíme tak, aby odpovídala vašim požadavkům, případně požadavkům banky i dalšího účastníka obchodu. Po dokončení veškerých úprav se domluvíme na termínu podpisu smlouvy. Rádi vám umožníme podpis smlouvy v naší advokátní kanceláři. Ověření podpisů na smlouvě zajistí některý z našich advokátů.
Náš právník vás provede celým obchodem, projde s vámi smlouvu, odpoví na všechny vaše dotazy a ověří podpisy na jednotlivých stejnopisech smlouvy. Následně všechny relevantní dokumenty vytiskne. Na schůzku si, prosím, nezapomeňte vzít platný občanský průkaz nebo cestovní pas a případně další dokumenty, na které vás předem upozorníme.
Poté, co kupující složí sjednanou kupní cenu do advokátní úschovy (v případě využití advokátní úschovy naší kanceláře), vydáme potvrzení o složení kupní ceny. Následně připravíme a podáme návrh na vklad na příslušný katastrální úřad.
Po celou dobu katastrálního řízení, které trvá minimálně 21 dnů, vás budeme zastupovat a v případě dotazů ze strany katastrálního úřadu zajistíme veškerou komunikaci. Nechejte to na nás.
Výplatu kupní ceny provedeme na účet určený ve smlouvě za podmínek stanovených ve smlouvě – typicky po převodu vlastnického práva. Pro zajištění co nejvyšší bezpečnosti všech zúčastněných provádíme před vyplacením kupní ceny kontrolu prodávajícího v insolvenčním rejstříku. Pořizujeme i výpis z centrální evidence exekucí.
Do tří měsíců od měsíce následujícího po převodu vlastnického práva je kupující povinen uhradit daň z nabytí nemovitých věcí. Ta dosahuje výše 4 % z nabývací hodnoty snížené o uznatelný výdaj. Nezapomeňte tedy podat daňové přiznání ve stanovené lhůtě.
Případně se na nás neváhejte obrátit, rádi vám se správným postupem poradíme.
A kolik vlastně taková kupní smlouva se svěřeneckou smlouvou stojí? Za přípravu smluvní dokumentace, vč. konzultace, zaplatíte 7.500 Kč + DPH.
Uvědomujeme si, že každý obchod je velice specifický a výše uvedené kroky jsou pouze obecným popisem průběhu přípravy smlouvy. V případě zájmu o prodej nemovitostí s pomocí naší advokátní kanceláře nebo jakýchkoliv dotazů nás kontaktujte. A nebo se zastavte osobně, kávy a nadšení máme dost.