Rozhovor s Petrem Fodorem, zakladatelem a CEO společnosti Appagent, která pomáhá mobilním vývojářům z celého světa růst v počtu

David Šupej 05.11.2019

Dnes Vám přinášíme další rozhovor v rámci série mini-rozhovorů s našimi klienty a obchodními partnery, abychom se mohli dozvědět více o jejich úspěšných podnicích, budoucích plánech, motivaci a jejich spolupráci se společností SEDLAKOVA LEGAL. Zjistili jsme, že jejich příběhy jsou plné vzrušení, nečekaných zákrutů a vítězství, stejně jako naše vlastní. Rádi bychom se s Vámi podělili o inspirativní nápady a zásady našich klientů.

V dnešním krátkém rozhovoru nám na naše dotazy odpověděl pan Petr Fodor, zakladatel a CEO v marketingové společnosti AppAgent, s.r.o. Tato společnost se zabývá mobilní marketingovou strategií, analýzou dat a akvizicí uživatelů mobilních aplikací.

 

SEDLAKOVA LEGAL: Mohl byste nám prosím představit AppAgent a jaké služby nabízí?

Petr Fodor: AppAgent je agentura poskytující služby v oblasti mobilního marketingu, které jsou kombinací zpracování dat, kreativity a akvizice nových uživatelů. Prostě pomáháme klientům, aby vyrostl počet jejich uživatelů, a s tím také zisky.

SEDLAKOVA LEGAL: Při jaké příležitosti Vás napadlo založit vlastní marketingovou společnost?

Petr Fodor: Na vysoké škole jsem studoval marketing, pak jsem dělal pět let v reklamní branži. Kolem roku 2011 jsem viděl, že se svět mění a chtěl jsem dělat jiný druh byznysu. S kolegou z reklamní agentury jsme založili herní studio a vydávali vlastní hry pro mobily. Jak se trh mobilních aplikací během dalších 4 let dramaticky proměnil a posunul od placených titulů k bezplatným hrám (kdy na začátku sice nic neplatíte, ale můžete si kupovat ve hře určité výhody), tak jsme vyhodnotili, že naše silné stránky budou jinde. V té době se mi začali ozývat lidi s prosbou, jestli bych jim pomohl s marketingem jejich mobilních titulů, protože s 12 miliony stažení vlastních aplikací jsem už nějaké zkušenosti z branže měl. V roce 2015 jsem tak jako mobilní marketér na volné noze postupně získával první klienty z Čech, Ameriky a Polska. Díky tomu, jak sem rostl, jsem věděl, že potřebuji specialisty na data, designéry a akviziční manažery. Začal jsem budovat síť lidí, a to v roce 2017 vedlo k založením samostatné firmy AppAgent.

SEDLAKOVA LEGAL: AppAgent působí na trhu teprve od roku 2015. Mezi jeho klienty však patří Kiwi.com, Babbel, Wolt, Glu Mobile, Malwarebytes a spousta dalších významných vývojářských společností. Co dělá AppAgent odlišným od ostatních společností podnikajících ve stejném odvětví?

Petr Fodor: Unikátní kombinace dat, kreativita a získávání nových uživatelů. Na globálním trhu je spousta firem, které umí jen jednu z těchto oblastí. My kombinujeme všechny tři dohromady,ilegrowth protože věříme, že tak to je správně a jedině tak to přinese klientům největší přidanou hodnotu. U mnohých našich klientů vykrýváme mezery v oblasti marketingu, protože jim se do toho buď nechce, neumí to, nemají kapacity, nebo třeba těžko shání člověka na pozici mobilního marketéra.

SEDLAKOVA LEGAL: Co považujete za dosavadní největší úspěch společnosti nebo týmu?

Petr Fodor: Naši značku. Daří se nám přitahovat čím dál zajímavější klienty. Vždy mi udělá velkou radost, když čtu jejich pochvalná hodnocení za odvedenou práci. Dobrá reference nám pak opět buduje značku.

SEDLAKOVA LEGAL: Jak vypadá pro Vás a Váš tým běžný den v AppAgentu?

Petr Fodor: To záleží, jestli se ptáte na pondělí, úterý nebo třeba čtvrtek. V pondělky se pro samé schůzky za celou pracovní dobu ani nedostanu ke svému stolu. Každý z týmu potřebuje něco zkonzultovat, vymyslet, poradit se či naplánovat. Úterky pracuji z domu a snažím se nenechat se příliš rušit. To řeším strategičtější úkoly, na které se potřebuji soustředit. A všechny další dny jsou mixem jednání s potenciálními či současnými klienty, řízením týmu, nastavováním procesů, personalistiky či provozních úkolů.

SEDLAKOVA LEGAL: Jaké plány máte do budoucna a na čem zrovna pracujete?

Petr Fodor: Zrovna dnes jsem plánoval „Winter escape“. Vloni v únoru jsme se třemi kolegy testovali, jestli dokážeme dva týdny pracovat na dálku ze Španělska. Dokázali. Tak teď řeším, že si opět pronajmeme velkou vilu ve Španělsku, sbalíme většinu kolegů a jejich rodiny a pojedeme v únoru za teplem. Vloni nás ta kombinace práce, příjemného jarního počasí a popracovního cestování moc bavila. Ale kromě této kratochvíle máme rozpracované dva strategicky zajímavé interní projekty týkající se nástrojů a změny business modelu.

SEDLAKOVA LEGAL: Úspěšní lidé mají často různé názory na to, co je v práci nejdůležitější. Co je klíčové pro úspěch podle Vás?

Petr Fodor: Obklopit se těmi správnými lidmi. Vlastně těmi co možná nejlepšími. A z tohohle kritéria nikdy neslevit, byť to bývá hodně těžké. A potom mít také jasnou představu v čem chceme být unikátní a umět svůj „positioning“ jasně komunikovat. Je to důležité jak pro nový byznys, tak právě k přitáhnutí správných lidí.

SEDLAKOVA LEGAL: Je něco, co byste při pohledu zpět do minulosti ve své práci udělal jinak?

Petr Fodor: Přeskočil chození na vysokou školu a vrhnul se na podnikání dřív, dokud jsem byl ještě plný mladické nerozvážnosti a překypující energií. Čímž neříkám, že škola byla špatná, přeci jen na znalostech marketingu jsem vybudoval AppAgent. Jen to pro mě bylo zbytečně dlouhé a vidím, že za rok v praxi jsem se naučil víc než za 5 let na škole.

SEDLAKOVA LEGAL: Co je Vaší největší motivací v profesním životě?

Petr Fodor: Těžko se mi dělá čára mezi motivací v profesním a osobním životě, ono to spolu velmi souvisí. Chci mít svobodu a věřím, že podnikání je cestou k ní. A ta svoboda je o výběru, co budu dělat, s kým, kde a jak hodně. Takové možnosti mi stojí za náročné dny, těžká rozhodnutí a odpovědnost, která jde s možností volby vždy ruku v ruce.

SEDLAKOVA LEGAL: Jak byste zhodnotil dosavadní spolupráci se SEDLAKOVA LEGAL?

Petr Fodor: 1*. Rozumíte dnešnímu světu, máte chuť poznat náš byznys, spolupráce s vámi je vždy velmi příjemná. Kdyby nechodily každý měsíc faktury z Brna, tak řeknu, že jsme vlastně jeden tým pod jednou střechou. A přesně takhle chci, aby fungoval i AppAgent s našimi klienty.