„Pokud budete mít 100 000 Kč na kampaň, dejte 99 000 Kč do tvorby videí a 1 000 Kč do reklamy na TikToku, fakt je to lepší, než obráceně.“ Touto citací končí epizoda podcastu Právo v kostce věnovaná TikToku.
TikTok – nejrychleji rostoucí sociální síť. Kdo není na TikToku, jako by nebyl. Směle přiznáváme, že sami TikTokový účet zatím nemáme. To však nemusí platit právě pro vás. Proto jsme se rozhodli, že vám přineseme rozhovor s člověkem, který je našim klientem a má k TikToku co říct – Vítem Jandou.
Vít je zakladatelem agentury TikTokuj.cz ↗, nadějný mladý podnikatel a člověk, který má na svém TikTokovém účtu jediné video s 43 000 000 zobrazeními a přes 200 000 sledujících. Mimo TikTokuj.cz také stojí za mentoringovým programem pro studenty ↗, prostřednictvím kterého chce mladým studentům ukázat, jak fungují různé obory.
TikTok je relativně mladá platforma, na které se nachází mladé publikum. Dají se však na ní tvořit pouze videa, žádné fotky a příspěvky. Navíc jen velmi krátká videa. Pro mnohé to tak může být poměrně komplikovaná platforma, protože vytvořit video, které zaujme, je přeci jen o něco těžší.
Jelikož jako právníci poskytujeme právní služby, chceme vám nabídnout něco navíc. Pohled na to, jak dělat marketing na TikToku. Návod, jak s tím začít, myšlenky a nápady. Které nesouvisí s právem, ale mohou pomoct vašemu businessu dále růst.
Spotify ↗ Apple Podcasts ↗ YouTube ↗
V mnohých očích je TikTok stále považován za platformu, na které jsou „mladí“, obsah je nezajímavý a povrchní...
„Setkáváme se pořád s předsudky. Dva roky zpátky to bylo ale ještě horší. 9 z 10 lidí řeklo, že je to pro mladé a ten desátý to taky nevnímal. Dnes už je to lepší a firmy ví, že tam jsou mladí lidé a je potřeba se na něj zaměřit,“ dodává Vít Janda.
„Paradoxně starší ročníky jsou TikToku jsou více otevřeni.“
Předsudky se v TikTokuj.cz snaží vyvracet právě čísly. V podcastu jsme se Víta zeptali, jaká jsou aktuální čísla TikToku.
„Na světě překonal TikTok 1 000 000 000 aktivních uživatelů. Je vidět, že nárust a trend krátkých videí je populární. V České republice je 2 000 000 uživatelů a shlédne se 11,5 miliardy videí.“
„Na LinkedInu tráví průměrný uživatel 4 minuty denně, na TikToku je to 80 minut denně.“
Zajímavostí také je, že velké množství uživatelů TikToku vůbec nemá LinkedIn. Největším konkurentem pro TikTok tak v současnosti zůstává YouTube.
Vít tato čísla v podcastu rozebral podrobněji, přičemž právě statistiky a čísla mohou být rozhodujícím faktorem, proč se rozhodnout začít využívat tuto sociální síť.
Jak funguje TikTok v číslech a jaká jsou aktuální témata představil Vít na spolupráci s Hedepy ↗ – online terapeutickým nástrojem. Společně dali dohromady 3 známé influencery, kteří se rozhodli podpořit jejich myšlenku. Dnes už mají videa 1 000 000 shlédnutí.
A protože spolupráce s influencery by měla mít také svá pravidla, nachystali jsme si pro vás článek věnovaný tomu, jak nastavit smlouvu s influencery ↗.
V podcastu jsme nakousli také téma toho, jak moc je platforma regulována a jaké jsou limity toho, co lze na TikToku sdílet, a co už je naopak přes čáru.
„Na Facebooku byla kauza s jednou influencerkou, která natáčela videa z domovů důchodců ohledně COVIDu. Na této platformě videa zůstávala, ovšem na TikToku byla mazána.“
„Nejčastěji maže TikTok oblasti kolem nelegálních aktivit, rasismu, nahoty, drog, alkoholu. TikTok v minulém čtvrtletí odstranil 85 000 000 videí, aniž by se dostala k samotným uživatelům.“
Poslední část podcast je věnována tomu, co asi zajímá všechny, kteří bojují s předsudky, nebo se rozhodují, zda si na TikToku vytvořit firemní účet. Víta jsme se jasně a zřetelně zeptali: „Dají se na TikToku vydělat peníze?“
Odpověď přišla přibližně za půl vteřiny: „Ano.“
Jak? To už se dozvíte v našem podcastu.